Companiile vor ca in scoala sa se predea munca in echipa. Elevii vor ca politicienii sa lucreze in echipa pentru consolidarea scolii

03 Iun 2011

 

In cadrul conferintei "Solutii pentru imbunatatirea sistemului de invatamant romanesc" pe care Fundatia Dinu Patriciu si Facultatea de Matematica a Universitatii Al. I. Cuza au organizat-o pe 2 iunie la Iasi, atat vorbitorii, cat si participantii la eveniment au fost de parere ca, pentru schimbari eficiente in educatia romanesca, trebuie sa se lucreze impreuna, parteneriatele fiind cele mai bune instrumente pe care profesorii, institutiile de invatamant si ONG-urile le pot folosi.

Indiferent de sectorul in care isi desfasoara activitatea, cei cinci vorbitori ai conferintei (Ovidiu Carja – decan Facultatea de Matematica, UAIC; Liliana Romaniuc – Inspector General, ISJ Iasi; Marius Lupu – HoD, Continental Automotive Iasi; Tudor Giurgica – elev Colegiul National Iasi; Gabriela Achihai – Manager, Fundatia de Sprijin Comunitar Bacau) au subliniat importanta unei directii comune de actiune. Daca in sistemul universitar decanul Ovidiu Carja simte nevoia unui singur organism care sa ii adune laolalta pe toti cei care sunt pasionati de matematica si impreuna sa stabileasca directii convergente de dezvoltare a acestui domeniu, in sistemul preuniversitar Inspectorul General Romaniuc doreste ca toate institutiile de invatamant preuniversitar sa lucreze impreuna, iar educatia sa fie centrata pe beneficiar (pe elevi si studenti).

Totodata, Liliana Romaniuc a vorbit despre rezultatele inregistrate de sistemul educational romanesc la nivel mondial (deloc imbucaratoare conform indicatorilor Lisabona) si despre cele de la nivelul judetului Iasi (rezultatele scolare merg in jos, iar numarul elevilor care fac performanta scade). Ea a caracterizat sistemul educational romanesc ca fiind unul ineficient, irelevant in raport cu economia si societatea viitorului si inechitabil (vezi mediul rural vs. mediul urban). Primii pasi pentru combaterea acestor atribute sunt recunoasterea lor si asumarea realitatii, descentralizarea sistemului educational si stabilirea unor presupozitii fundamentale acceptate (Toti copiii sunt importanti/ Toti copiii au drepturi egale la educatie/ Toti copiii pot avea succes in traseul lor educational).

La intrebarea ce conteaza in educatie pentru a obtine rezultatele asteptate, participantii la conferinta au spus ca nu conteaza numarul de elevi in clasa, ci modul cum se lucreaza cu ei, nu conteaza banii, ci modul cum acestia sunt cheltuiti, iar cel mai mult conteaza calitatea profesorului. De asemenea, lipsa unor modele si a unor repere este considerata una dintre cele mai mari probleme ale sistemului de educatie romanesc, care in opinia decanului Ovidiu Carja va fi imbunatatit prin legea educatiei.

Cu privire la acest aspect al cadrului legislativ, cu toate ca toti participantii simt nevoia unui cadru stabil, aceasta stabilitate nu trebuie insa confundata cu o incremenire a scolii romanesti, care trebuie mereu sa se adapteze nevoilor societatii.

Conferinta face parte din Caravana de lansare a celei de-a treia editii a Galei Premiilor in Educatie, caravana ce s-a oprit mai intai in Timisoara (pe 24 mai), Cluj (26 mai), Iasi (2 iunie), urmand sa ajunga in Constanta (9 iunie) si Bucuresti (15 iunie).

Gasiti imagini din timpul conferintei aici.


Exprima-ti opinia

Nume:
Prenume:
Email:
Mesaj: